Novinky Zipp

Zipp uvedl nové řady napletených kol, které se stávají jednými z nejdůležitějších ve více než třicetileté historii Zipp. Po prvé jsou kola 202 až 808 v řadách NSW a Firecrest urřené pro kotoučové brzdy a speciálně vyvinuté pro novou éru silniční cyklistiky na širších pláštích a na různorodých površích:

  • Ráfky speciálně vyvinuté pro kotoučové brzdy
  • Důlky až ke vnější hraně ráfku
  • Širší ráfek, stejná hmotnost
  • Tubeless (bezdušové použití)
  • Nový model 303 Firecrest pro kotoučové brzdy v rozměru 650b

 

ZIPP FIRECREST CARBON CLINCHER TUBELESS DISC-BRAKE

Evoluce silničních kol osazených kotoučovými brzdami nám umožnila se vydat novým směrem pro další inovace. Výsledkem je nový design napletených kol Zipp pro kotoučové brzdy, které jsou teď tubeless kompatibilní (bezdušové použití) s vylepšenými aero a jízdními vlastnostmi díky tvarování ráfku Firecrest. Zipp představuje kola:

  • 202  Firecrest Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy (32mm výška ráfku)
  • 404 Firecrest Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy (58 mm výška ráfku)
  • 808 Firecrest Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy (82mm výška ráfku)

Tyto modely pokračují ve stopě dříve představených kol 303 Firecrest Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy. Už není potřebné přemýšlet nad kompatibilitou s čelistmi ráfkových brzd nebo nad požadovanými kompatibilitami s brzdovými plochami, protože kola Firecrest Carbon Tubeless plášťové pro kotoučové brzdy umožňují přenesení mnohem lepších brzdových schopnosti a modulaci kotoučových brzd. A tím nekončí výčet jejích vylepšení.

Nová kola jsou optimalizovaná pro použití s 28mm širokými plášti, aby uspokojili moderní požadavky cyklistů na nízký valivý odpor a malý odpor vzduchu a současně poskytovali vysokou míru pohodlí. Nové 202 a 303 Firecrest Tubeless pro kotoučové brzdy mají vnitřní šíři ráfku 21mm, zatím co vyšší 404 a 808 Firecrest Tubeless pro kotoučové brzdy mají vnitřní šíři ráfku 19mm. Kvůli optimalizaci aerodynamických výhod jsme rozšířili umístnění speciálních důlků ABLC na bočních stranách ráfků až po jejich vnější okraj. Vývojáři Zipp zkoušeli při vývoji těchto kol tři různé koncepty vnějšího tvaru ráfků a v rámci každého z těchto třech tvarů vyzkoušeli také čtyři různé vnitřní šířky, aby našli to nejefektivnější řešení a design. Všechny tyto technologické prvky jsou dalšími přídavky ke schopnosti ráfků Firecrest produkovat velmi nízký aerodynamický odpor a držet výjimečnou stabilitu v bočním větru, kombinaci která v Zipp nese jméno AeroBalance™.

Kombinace Firecrest technologie a tubeless designu je umožněná díky patce ráfku s vnitřními zářezy, které usadí patku pláště přesně na její místo a umožňuje tak bezpečnou jízdu i za použití nižšího tlaku vzduchu v plášti. Jízda je tak komfortnější, kolo v zatáčkách drží lépe a riziko píchnutí je také nižší. Nové silniční pláště Zipp Tangente RT25 a RT28 Tubeless jsou výbornou kombinací pro nové tubeless kola Zipp.

Nová skladba karbonu v ráfcích, které se vyrábějí v americkém Indianapolis, umožňuje udržet jejich nízkou hmotnost a zároveň dosáhnout osvědčené vysoké odolnosti. Robustní set nábojů 77D (přední) a 177D (zadní) vypletený 24-mi dráty Sapim® CX-Sprint je zárukou tuhého výpletu a pohotové reakce. Pro dosažení maximální kompatibility jsou naše univerzální náboje 77D a 177D dodávané s koncovkami pro rychloupínák a pevnou osu včetně přední osy 12x100mm a 15x100mm jako i 12x142mm zadní osy. Zadní náboj 177D je navíc kompatibilní i s ořechem XDR pro použití s kazetami SRAM 10-42.

Součástí balení každého kola jsou:

  • Rychloupínák Zipp Tangente
  • Bezdušový ventilek Zipp – továrně osazený
  • Bezdušová páska Zipp – továrně osazená
  • Nástroj k vytažení ventilku
  • Konverzní koncovky nábojů Zipp 77D/177D pro použití ve specifikaci 12x100, 15x100 a 12x142
  • Distanční podložka ořechu pro použití s 11-ti a 10-ti rychlostními kazetami
  • Ořech SRAM XDR pro zadní náboj 177D je dostupný zvlášť

202 FIRECREST

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1 530g

• přední kolo: 705g

• zadní kolo: 825g

• výška ráfku: 32mm

• maximální šířka: 28.9mm

• vnitřní šířka: 21mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• niple: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Sprint®

• sada nábojů: 77D/177D

DOP. MOC: přední kolo: 32 520 Kč / €1 200, zadní kolo: 37 940 Kč / €1 400

 

404 FIRECREST

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1 715g

• přední kolo: 800g

• zadní kolo: 915g

• výška ráfku: 58mm

• maximální šířka: 26.4mm

• vnitřní šířka: 19mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• niple: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Sprint®

• sada nábojů: 77D/177D

DOP. MOC: přední kolo: 32 520 Kč / €1 200, zadní kolo: 37 940 Kč / €1 400

 

808 FIRECREST

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1,975g

• přední kolo: 950g

• zadní kolo: 1 025g

• výška ráfku: 82mm

• maximální šířka: 26.4mm

• vnitřní šířka: 19mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• niple: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Sprint®

• sada nábojů: 7D/177D

DOP. MOC: přední kolo: 36 585 Kč / €1 350, zadní kolo: 42 005 Kč / €1 550

 

ZIPP NSW CARBON CLINCHER TUBELESS DISC-BRAKE

Zipp s hrdostí uvádí rozšíření své nejpokročilejší řady napletených kol NSW o nový tvar ráfků spolu s použitím kotoučové brzdy a s výhodou kompatibility s plášti tubeless (bezdušové použití):

- 202 NSW Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy (32mm výška ráfku)

- 303 NSW Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy (45mm výška ráfku)

- 404 NSW Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy (58mm výška ráfku)

- 808 NSW Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy (82mm výška ráfku)

Nová řada NSW™ je zcela věnovaná myšlence toho nejrychlejšího, nejstabilnějšího a nejvýkonnostnějšího kola, které kdy bylo vyvinuté. Kotoučové brzdy se stali základním pilířem evoluce silničních kol, proto se stávají i přirozenou součástí naši řady NSW.

Kola NSW reprezentují nejpokrokovější technologie Zipp uvedené v praxi. Už není potřebné přemýšlet nad kompatibilitou s čelistmi ráfkových brzd nebo nad požadovanými kompatibilitami s brzdovými plochami, protože naši vývojáři měli volné ruce při přizpůsobení ráfků NSW pro kotoučové brzdy, stejně jako při dosažení ideálního odporu vzduchu a stability kola pod nejčastějšími úhly větru. Pro méně informované, ABLC™ Sawtooth™ technologie umístnění speciálních důlků na bočních stranách ráfků se rozšířila až po vnější okraj ráfků. Sawtooth vytváří vysokofrekvenční vírové proudění vzduchu pro dosažení nejlepší stability kola v bočním větru ve svoji třídě. Navíc, kola NSW jsou našimi nejlehčími plášťovými koly v každé výšce ráfku.

 Vývojáři také do detailu propracovali spojení ráfku a pláště. Kola NSW Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy jsou optimalizované pro 28mm široké pláště, aby tak splňovali výkonnostní požadavky současných cyklistů na nízký valivý odpor a nízký odpor vzduchu při dosažení vyššího pohodlí Nová kola 202 a 303 NSW Tubeless pro kotoučové brzdy mají vnitřní šířku ráfku 21 mm, zatímco modely 404 a 808 s vyššími ráfky mají vnitřní šířku ráfku 19 mm.

V Zipp věnujeme velkou pozornost zvolení správné vnitřní šířky ráfku. Během vývoje vylepšeného tvaru ráfku NSW naši vývojáři testovali jeho několik verzí předtím, než vybrali tu nejvhodnější. Širší 21-milimetrová vnitřní šířka ráfku dosahovala v testech vyšší rychlosti na nižších modelech 202 NSW a 303 NSW a užší 19-milimetrová vnitřní šířka ráfku byla rychlejší na vyšších ráfcích 404 NSW a 808 NSW. Výška ráfku a jeho tvar, spolu s výběrem pláště, jsou všechno důležité faktory ve vývojovém procesu. Právě díky jejích vnitřní šířce ráfku jsou kola 202 a 303 NSW ideální volbou pro rozbité silnice a širší pláště. 303 byly v testech rychlejší ve většině úhlů větru s obutím 28mm plášťů v porovnání s 25mm plášti. 404 a 808 jsou navržené speciálně pro dlážděné silnice.

Tubeless bezdušové použití nových kol NSW je umožněné díky patce ráfku s vnitřními zářezy, které usadí patku pláště přesně na její místo. Kola tak mají nižší valivý odpor a lépe drží v zákrutách při použití bezdušových silničních plášťů, jako jsou nové Zipp Tangente RT25 a RT28 Tubeless. Bezdušové použití také umožňuje použití nižšího tlaku vzduchu v plášti pro komfortnější jízdu, lepší držení v zatáčkách a snížení rizika píchnutí.

Kola NSW jsou charakteristická také použitím exkluzívní grafické technologie Zipp  - ImPress™, při které dochází k tisku grafiky přímo na kolo místo lepení polepů. Účel je jasný: pomoct důlkům dělat práci, kvůli které byly vyvinuté – kontrolovat vírovité proudění vzduchu. To je rozhodující pro dosažení kombinace vysoké stability a nízkého odporu vzduchu, kterou                 souhrnně označujeme jako Aero Balance™. Grafika ImPress kolům NSW dodává také osobitý a tajemný vzhled. Všechny ráfky NSW jsou ručně vyráběné v Indianapolis, USA, kde pod stejnou střechou sídlí pokročilé vývojové centrum Zipp – The Nest. Tady probíhá vývoj, výroba a testování všech technologií a funkcí kol Zipp.

Kromě specifického designu ráfku, kola Zipp NSW exkluzivně využívají náboje Cognition™ pro kotoučové brzdy, které umožňují vysoce účinný chod při záběru i volnoběhu. Naše technologie Axial Clutch™ umožňuje rohatkovému mechanizmu ořechu výrazně snížit mechanické tření ve srovnání s konvenčními tři-západkovými náboji. Naše náboje Cognition, vyráběné v Europě, jsou stejně odolné jako rychlé.

Součástí balení každého kola jsou:

  • Rychloupínák Zipp Tangente
  • Jednotlivý obal na kolo Zipp
  • Bezdušový ventilek Zipp – továrně osazený
  • Bezdušová páska Zipp – továrně osazená
  • Nástroj k vytažení ventilku
  • Konverzní koncovky nábojů Zipp Cognition pro použití ve specifikaci 12x100, 15x100 a 12x142
  • Olej Zipp Cognition – určený pro servis zadního náboje
  • Distanční podložka ořechu pro použití s 11-ti a 10-ti rychlostními kazetami

202 NSW

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1 475g

• přední kolo: 695g

• zadní kolo: 780g

• výška ráfku: 32mm

• maximální šířka: 28.9mm

• vnitřní šířka: 21mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• uchycení kotouče: CenterLock (pojistný kroužek není součástí balení)

• niple: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Ray®J-band

• sada nábojů: Cognition Disc

DOP. MOC: přední kolo: 35 230 Kč / €1 300, zadní kolo: 46 070 Kč / €1 700

 

303 NSW

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1 530g

• přední kolo: 720g

• zadní kolo: 810g

• výška ráfku: 45mm

• maximální šířka: 28.9mm

• vnitřní šířka: 21mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• uchycení kotouče: CenterLock (pojistný kroužek není součástí balení)

• niply: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Ray®J-band

• sada nábojů: Cognition Disc

DOP. MOC: přední kolo: 35 230 Kč / €1 300, zadní kolo: 46 070 Kč / €1 700

 

404 NSW

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1 600g

• přední kolo: 760g

• zadní kolo: 840g

• výška ráfku: 58mm

• maximální šířka: 26.4mm

• vnitřní šířka: 19mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• uchycení kotouče: CenterLock (pojistný kroužek není součástí balení)

• niply: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Ray®J-band

• sada nábojů: Cognition Disc

DOP. MOC: přední kolo: 35 230 Kč / €1 300, zadní kolo: 46 070 Kč / €1 700

 

808 NSW

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1 860g

• přední kolo: 910g

• zadní kolo: 950g

• výška ráfku: 82mm

• maximální šířka: 26.4mm

• vnitřní šířka: 19mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• uchycení kotouče: CenterLock (pojistný kroužek není součástí balení)

• niply: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Ray®J-band

• sada nábojů: Cognition Disc

DOP. MOC: přední kolo: 37 940 Kč / €1 400, zadní kolo: 48 780 Kč / €1 800

 

ZIPP 303 FIRECREST® 650b CARBON CLINCHER TUBELESS DISC BRAKE

Definice silniční cyklistiky se vyvíjí a v dnešní době už zahrnuje dlážděné silnice, jako i štěrkové, šotolinové, polní a lesní cesty. Zároveň se vyvíjí i jízdní kola tak, aby dokázali uspokojit požadavky vzrůstově menších cyklistů. Naplnění těchto dvou odlišných potřeb byla hnací síla v pozadí vývoje nových napletených kol Zipp 303 Firecrest 650b Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy.

Nový set kol sdílí stejné osvědčené inovace jako kompletní řada karbonových plášťových Tubeless kol pro kotoučové brzdy. Rozdíl je velikost. Kolo velikosti 650b má obvod patky ráfku 584 mm, zatímco standartní silniční ráfek 700c má obvod patky 622 mm.

Pro mnoho cyklistů je karbonové plášťové kolo 303 Firecrest 650b Carbon Tubeless pro kotoučové brzdy ideální volbou, když narazí na místo, kde silnice končí. Menší velikost ráfku umožňuje obutí masivnějších plášťů, které poskytují nadstandartní komfort, poddajnost a ovladatelnost. S větším pláštěm mezi ráfkem a terénem se celkový obvod kola přibližuje standartnímu rozměru kombinace silničního ráfku a pláště 700c.

Zpět na silnici je kolo rozměru 650b lepší variantou pro nižší jezdce, kteří jezdí kompatibilní rámy. Už dlouhou dobu trénují a závodí menší cyklisti na standartních kolech 700c a přicházejí tak o výhody správné velikosti, jako jsou lepší ovladatelnost a eliminace dotýkání se předního kola špičkou nohy.

Vylepšená kola Zipp 650b mají vnitřní šířku ráfku 21 mm. Výška ráfku 45 mm kol 303 je ideální volba pro každý terén a povrch silnice. Tubeless použití nových kol 303 650b je umožněné díky patce ráfku s vnitřními zářezy, které usadí patku pláště přesně na její místo a umožňuje tak bezpečnou jízdu i za použití nižšího tlaku vzduchu v plášti. Jízda je tak komfortnější, kolo v zatáčkách drží lépe a riziko píchnutí je také nižší.

Nová skladba karbonu v ráfcích umožňuje udržet jejich hmotnost nízkou a zároveň dosáhnout osvědčenou vysokou odolnost ráfků Firecrest. Kvůli optimalizaci aerodynamických výhod jsme rozšířili umístnění speciálních důlků ABLC na bočních stranách ráfků až po jejích vnější okraj. Robustní set nábojů 77D (přední) a 177D (zadní) vypletený 24-mi dráty Sapim® CX-Sprint je zárukou tuhého výpletu a pohotové reakce. Pro dosažení maximální kompatibility jsou naše univerzální náboje 77D a 177D dodávané s koncovkami pro rychloupínák a pevnou osu včetně přední osy 12x100mm a 15x100mm jako i 12x142mm zadní osy. Zadní náboj 177D je navíc kompatibilní i s ořechem XDR pro použití s kazetami SRAM 10-42. Představením nových kol 650b se teď stávají napletená kola Zipp 303 Firecrest skutečně kola bez omezení.

Součástí balení každého kola jsou:

  • Rychloupínák Zipp Tangente
  • Bezdušový ventilek Zipp – továrně osazený
  • Bezdušová páska Zipp – továrně osazená
  • Nástroj k vytažení ventilku
  • Konverzní koncovky nábojů Zipp 77D/177D pro použití ve specifikaci 12x100, 15x100 a 12x142
  • Distanční podložka ořechu pro použití s 11-ti a 10-ti rychlostními kazetami
  • Ořech SRAM XDR pro zadní náboj 177D je dostupný zvlášť

303 FIRECREST 650b

Carbon plášťové Tubeless pro kotoučové brzdy

• celková hmotnost setu kol: 1 595g

• přední kolo: 735g

• zadní kolo: 860g

• výška ráfku: 45mm

• maximální šířka: 28.9mm

• vnitřní šířka: 21mm

• počet drátů přední kolo: 24

• počet drátů zadní kolo: 24

• niple: Sapim® secure-lock

• dráty: Sapim® CX-Sprint®

• sada nábojů: 77D/177D

DOP. MOC: přední kolo: 32 520 Kč / €1 200, zadní kolo: 37 940 Kč / €1 400

 

ZIPP SL-70 ERGO CARBON HANDLEBAR

Nízká hmotnost, komfort a síla: nová řídítka SL-70 Ergo jsou optimální volbou pro dlouhé hodiny a dny v sedle. Kombinují tvar ploché části velmi pozitivně hodnocených řídítek Contour SL s mnohými moderními detaily vyhledávanými cyklisty a profesionálními bike fitteri.

Řídítka SL-70 Ergo mají reach 70 mm a drop 128 mm. Krátký reach 70mm je populární volbou posledních let, protože dává bike fitterům flexibilitu při zvolení pohodlné pozice bez nutnosti obětování schopnosti ovládání. Drop je teď v provedení s různým radiusem, což umožňuje různorodé držení a dosažení nižší pozice. Výsledkem je mnohem lepší dosah brzdové páky.

3° zahnutí ploché horní části směrem dozadu umožňuje držet zápěstí v pohodlné pozici, což je nevyhnutelné pro dlouhé dni na dlážděných silnicích a šotolinových cestách, zatímco 10° sklon „beranů“ poskytuje hladký přístup k moderním designům pák. Řadící a brzdová lanka/hadice jsou elegantně skrytá podél spodní strany řídítek.

Použitím stejné technologie tvarování karbonu Exogram™, která se uplatňuje i při výrobě ultralehkých a tuhých klik SRAM RED® a představců Zipp SL Speed a SL Sprint, hmotnost řídítek SL-70 Ergo dosahuje pouze 205 gramů (42cm c-c), jejich tuhost a odolnost zůstává přitom dostatečně velká i pro nadstandartní nároky závodního cyklokrosu a gravel ježdění. Řídítka jsou dostupná v nové matné bíle a matné černé variantě.

KARBONOVÁ ŘÍDÍTKA SL-70

• hmotnost (42 cm): 205g

• velikosti: 40, 42, 44 cm (Center-to-Center)

• reach: 70 mm

• šířka uchycení představce: 73 mm

• barva loga: matná bílá a matná černá

• průměr uchycení představce: 31.8 mm

• kompatibilita s podložkami pro časovku: ne

• drop: 128 mm

• sklon „beranů“: 10°

• zahnutí „beranů“ směrem ven: 4°

• zahnutí ploché části směrem vzad: 3°

• materiál: UD Carbon

• tvar vrchní části: Ergo, zploštěná

DOP. MOC: 8 293 Kč / €306

© 2000-2017 Všechna práva vyhrazena, Cyklo Žitný, s.r.o.