Pirelli představuje lehčí galusku pro World Tour: P ZERO RACE Tub SL přichází na Giro d’Italia

Nová gumová směs v kombinaci se speciální vnitřní duší stojí za snížením celkové hmotnosti galusky o více než 10 %, zatím co jízdní charakteristiky, jako jsou přilnavost, pohodlí a spolehlivost, zůstávají na stejně výborné úrovni. Nové galusky budou esem v rukávu pro týmy World Tour na Giro d‘Italia, které jsou partneři Pirelli: Simon Yates a Esteban Chaves v týmu Team BikeExchange, Trek-Segafredo s Nibalim v čele a AG2R Citröen.

Jenom o málo víc než 3 roky po opětovném návratu do profesionální cyklistiky Pirelli představuje inovaci, která určuje nový standard pro galusky.

Na Giro d’Italia 2021, a brzo i do obchodů, přichází P ZERO RACE Tub SL. Pirelli se opět podívalo na zoubek posvátnému monstru silniční cyklistiky: galusce. Galusky jsou typem obutí, které zažily velmi málo opravdové inovace v jejich historii, a kterých benefity na jedné straně, byly na přítěž jiných vlastností na straně druhé, přičemž obě jsou důležité pro celkovou výkonnost. Velmi málo výrobců se v poslední době věnovalo a investovalo do vývoje galusek, protože ty se staly výrazně specializovaným a okrajovým produktem, který je téměř výlučně určený pro profesionální cyklistiku.

Pirelli zastává svoji významnou roli, kdy je partnerem elitních sportovců, či už na dvou nebo čtyřech kolech, a potvrzuje svoji roli ve vývoji produktů, které pomáhají posouvat hranice sportovních výkonů i bez významného komerčního přínosu.

I když je budoucnost bezdušová, Pirelli si uvědomuje, že většina Pro týmů stále používá galusky. V souladu se svou DNA nepřestává ve vývoji tohoto typu obutí a naopak zvedá laťku ještě výš pro produkt, který ve své historii zaznamenal velmi málo výrazných technických inovací.

 

VYVINUTÉ PRO A S PROFESIONÁLNÍMI CYKLISTY

P ZERO RACE Tub SL je projekt, který absolvoval dva roky plánovaného, pečlivého a soustavného vývoje. Při práci s první galuskou, představenou v roce 2018 ve spolupráci s týmem Mitchelton-SCOTT (současný tým BikeExchange), vývojáři Pirelli pracovali s požadavky a návrhy na změny od profíků, které v první řadě mířili na snížení hmotnosti. Ve skutečnosti jsou současná vysoce-výkonnostní kola, na kterých profíci jezdí, nad hmotnostním limitem UCI: kotoučové brzdy, aerodynamické rámy, měřiče výkonu a elektronické sady pohonu mají zajisté svůj dopad na ručičku na váze.

Testování nových galusek Pirelli na silnici začalo v roce 2020 s týmem Mitchelton-SCOTT na Tour of UAE a pokračovalo v průběhu sezóny, kdy přišly i výrazné úspěchy v podobě žlutých dresů Adama Yatese z etap na Tour de France 2020 a pódiové umístění Richieho Porte z týmu Trek-Segafredo v celkové klasifikaci.

 

NÍZKÁ HMOTNOST, ALE BEZ KOMPROMISŮ

Tato inovace Pirelli se koncentruje na nižší hmotnost, která je o 10% nižší ve srovnání s i tak konkurenceschopnou P ZERO Velo Tub. Číslo, které se ve výsledku podílí na skoro 100 gramech uspořených z celkové hmotnosti jízdního kola a zejména jejich umístění na točících se kolech. Cílení Pirelli na nižší hmotnost galusky také proběhlo bez zhoršení již tak vynikajícího výkonu původní galusky: špičkové odvalování, vysoká přilnavost i na mokré vozovce a velká odolnost proti proražení.

V srdci P ZERO RACE Tub SL se nachází speciální vnitřní duše vyrobená z lehkého a kompletně vzduchotěsného materiálu, která je optimalizovaná pro použití uvnitř ručně vyráběné galusky. Místo tradičního latexu, který se běžně používá skoro ve všech profesionálních galuskách, Pirelli sáhlo po TPU (termoplastický polyuretan) – moderní materiál, který byl poprvé využitý na vnitřní duši galusky a který vyžadoval komplexní vývoj pro požadované výsledky a uplatnění. Při významné hmotnostní úspoře a kompletní vzduchotěsnosti poskytuje stejnou rychlostní výkonnost a odolnost proti propíchnutí jako latexové duše, tudíž eliminuje chronickou ztrátu tlaku tradičních galusek.

Kostra galusky P ZERO RACE Tub SL je vyrobená z materiálu Corespun s hustotou vlákna 320 TPI. Poslední generace gumové směsi SmartEVO, kterou Pirelli vyvinulo pro nové pláště P ZERO Race v dušové a bezdušové verzi, je další chloubou Tub SL. V testech na silnici, které byly provedené závodními týmy, se nová galuska osvědčila v aspektech vylepšení ovladatelnosti kola a rychlosti výstupu (známy VAM – průměrná rychlost výstupu), a také v excelentní ochraně proti proražení a lepší kontrole ve vysokých rychlostech.

Všcihni partneri Pirelli z profipelotónu World Tor dostali příležitost volby této verze galusky pro nadcházející podniky Grand Tour. Závodníci útočící na nejvyšší příčky v celkovém pořadí budou zřejmě tuto možnost využívat častěji. Vypíchneme třeba Simona Yatese a estebana Chavese z BikeExchange nebo Vincenza Nibaliho z Trek-Segafredo.

Komentář Kevina Tabottu, výkonnostního manažera týmu BikeExchange: „Tato nová galuska od Pirelli je skvělá cesta, jak snížit hmotnost kola o +- 100 g, co je výrazné zlepšení, které se nedá jen tak lehce najít při top závodních osazeních (…) Skutečně na nás udělala dojem po zaslepených testováních (…) Jízdní projev galusek byl přesně podle našich očekávání, ale v ještě lehčím provedení! (…) Je těžké uvěřit, že je možné dosáhnout tak výraznou úsporu hmotnosti na vysoce-výkonnostním univerzálním obutí pro silniční závody, ale Pirelli se to povedlo.“

Esteban Chaves z týmu BikeExchange dodal: „Byl jsem nedočkavý, jak se projeví takhle velká úspora hmotnosti na páru nových galusek. Hlavní poznatek je, že galusky jsou pocitově rychlejší a ovládají se skvěle, jak vždy, ale teď jsou i lehčí. Hned to pocítíte ve stoupáních. Už je používám, ale samozřejmě podniky Grand Tour budou dominantní cíl.“

Nové galusky P ZERO RACE Tub SL budou brzo dostupné i v prodejní síti v doporučené prodejní ceně 3.290 Kč.

© BikeExchange - 2021 (@greenedgecycling)

 

© Trek-Segafredo - 2021 (@olivergrenaa)

© 2000-2021 Všechna práva vyhrazena, Cyklo Žitný, s.r.o.