Od doby, kdy SID otřásl Světovým pohárem v devadesátých letech, stal se nepřekonatelným šampiónem mezi vidlicemi pro cross-country. Závodění nikdy nebylo snadné, ale moderní trasy a kola vyžadují technologii odpružení, která jde nad rámec snižování hmotnosti. Rodina odpružení SID nabízí něco pro každého XC jezdce, od lehkého modelu SID SL po mohutnější model SID s větším zdvihem. Ať už si vyberete kterýkoli model, získáte vidlici s nekonečnými možnostmi nastavení a tlumením speciálně navrženým pro XC.
Stejně jako vy dbáte o svůj trénink, stravu a přípravu, v RockShox stále hledají způsoby, jak udělat vidlici SID ještě rychlejší. Všechny nové vidlice SID mají nové systémy tlumení a nové vzduchové pružení zabalené ve vylepšených konstrukcích vnitřních a vnějších nohou pro větší výkonnost a odolnost.
V cross-country disciplíně jde o efektivitu. Efektivita se týká kontroly. Více možností vám dává více kontroly. Nové vidlice SID a SID SL nyní nabízejí tlumení s třemi polohami nastavení komprese, které vám umožní během jízdy okamžitě přepínat mezi polohou otevřenou, šlapáním a uzamčenou.
V celé řadě vidlic SID a SID SL je každé tlumení k dispozici buď s třemi polohami (3P) nebo dvěma polohami (2P) kompresního tlumení, od špičkového tlumení Charger Race Day 2 po Charger XC a Rush XC. Ať už se rozhodnete pro kteroukoli vidlici, získáte ovládání na dosah ruky, abyste se snadno přizpůsobili podmínkám na trati.
Rozsáhlé testování a vývoj s místními legendami až po samotného G.O.A.T., Nino Schurtera, odhalily, že poloha Pedal na tlumení 3P představuje obrovskou výhodu pro jízdu a závody v cross-country.
Lze si snadno představit použití uzamčené polohy (Lock) - na rychlých startech a sprintech nebo při dlouhém stoupání po lesních cestách. Otevřená poloha (Open) je určena pro sjezdy na dnešních drsných XC tratích. Ale co terén mezi tím? Poloha Pedal kombinuje účinnost šetřící watty s pohodlím, trakcí a kontrolou, aby se rychle zvládaly náročné stoupání nebo rychlé a plynulé singletracky.
Každý miluje ikonickou spolupráci. To, co vzniklo díky naší trvalé spolupráci s Maxima Racing Oils, je nové mazivo Maxima Plush Dynamic Suspension Lube - vlastní směs vytvořená ve spolupráci s předními odborníky na výkonné mazání a speciálně navržená pro novou řadu odpružení RockShox. Cílem bylo vytvořit dokonalou směs maziva, která udržuje vaše odpružení déle svěží a umožňuje každé součásti ve vidlicích RockShox pracovat bezproblémově při všech teplotách. Problémem při vývoji bylo minimalizovat nevyhnutelný odpor, který pohyblivé díly musí překonat. Spoluprací s firmou Maxima v RockShox našli zlatou recepturu, která dokonale doplňuje vidlice.
Od nejvyšších míst až dolů si všimnete, jak se SID Ultimate a SID SL Ultimate změnily. V RockShox pro ně vyrobili novou korunku ze slitiny hliníku, která je lehčí než kdy dříve. Toto vylepšení znamená, že SID SL suverénně vládne v superlehkém XC a SID udržuje v dokonalé kondici bez kompromisu v přesností řízení.
Nenazývejte je downcountry vidlicí... nebo ano. SID má projev jako enduro vidlice, aniž by obětoval účinnost a lehkost, kterou potřebují závodníci jako Nino Schurter. Nové tlumení s třemi polohami nabízí uzamčení pro nálož wattů, otevřenou polohu pro nálož nerovností a polohu Pedal pro účinnou trakci při technicky náročných výstupech. Nové vzduchové pružení SID má větší objem a vylepšenou negativní komoru pro jemnou odezvu, která umlčuje malé a rychlé nerovnosti terénu, a to bez ohledu na hlasitost zvonců kolem trati.
SID si již vybudoval reputaci vidlice pro XC, která se nebojí náročného terénu, a nyní je díky novému vzduchovému pružení DebonAir+ ještě více nastavitelná než kdy dříve. Ať už chcete tužší pocit nebo poddajnější jízdu, úpravy tlaku výrazně ovlivňují oporu ve střední části zdvihu. Jakékoli nastavení vám však umožní si udržet citlivý pocit v horní části zdvihu nebo dosáhnout plné délky zdvihu. Větší trakce, kontrola a pohodlí činí ze SID neporazitelnou volbu na jakékoliv trati nebo stezce.
Navýšení objemu vzduchu představuje hlavní vylepšení pro vzduchové pružení DebonAir+ vidlice SID - o 50% více objemu negativní a o 16% více objemu pozitivní komory. To upravuje křivku pružení, abyste mohli doladit perfektní projev podle svého stylu jízdy a terénu. Potřebujete více komfortu? Odeberte 10 PSI. Více opory? Přidejte 10 PSI. Ať už potřebujete pevnější oporu ve střední části zdvihu na závody nebo pocit nekonečného zdvihu na hravé jízdy, SID zvládne všechno.
Počáteční zdvih u vidlice SID je nyní zřetelně citlivější. To je z části způsobeno zvýšeným negativním objemem vzduchu a z části novou pružinou odtrhu uvnitř SID - vinutou pružinou místo pryže (méně hystereze... vyhledejte si to). Vinutá pružina počátečního zdvihu pomáhá udržovat komfort a trakci na počátečním zdvihu, kde ji XC jezdci nejvíce potřebují.
Nežárlite, nohy vidlice SID mohou být silnější než vaše. Jejich nová konstrukce je postavena na delších trubkách vnitřních nohou pro větší překrývání pouzder. To znamená, že jak vrchní, tak spodní pouzdra jsou plně zapojena, aby se snížilo boční zatížení během nárazů, což vede k menšímu tření a zvýšené odolnosti v dlouhodobém měřítku. Nové, delší horní trubky nám také umožnily zvýšit objemy vzduchových komor - pozitivní i negativní, pro nekonečné možnosti ladění.
Stoupejte na hory. Sjíždějte z kopce. SID Ultimate není jako ostatní XC vidlice. Je lehčí než kdy dříve, s pevnou konstrukcí o průměru vnitřních nohou 35 mm, která drží stopu, když jedete na hraně. Nové tlumení Race Day 2 má tři polohy nastavení komprese (3P) - tuhou uzamčenou, poddajnou otevřenou a efektivní pro šlapání, vše na dosah vašich prstů. SID se přizpůsobí všemu od cross-country na plný plyn až po sportovní traily v lesích díky nové vzduchové pružině DebonAir+ s vyšším objemem, která je citlivá v horní části zdvihu s možností jemného doladění.
SPECIFIKACE
Tlumení: Charger Race Day 2 (SID Ultimate Charger Race Day 2 je nejlehčí tlumení na trhu, strojově vyfrézovano pro snížení hmotnosti; SID Select+ Charger Race Day 2 má stejnou výkonnost tlumení jako Ultimate, bez dodatečného obrábění)
Nastavení tlumení: Dálkové ovládání nebo nastavení na korunce
Pružení: DebonAir+
Rozměr kol: 29”
Zdvih: 110 mm, 120 mm (sada pro změnu zdvihu k dispozici)
Offset vidlice: 44 mm (29”)
Hmotnost: 1 476 g (zdvih 110 mm, offset 44 mm)
DMOC: 31.174 Kč | 1.199 €
SID ULTIMATE | SID SELECT+ | SID SELECT | SID | |
Tlumení | Charger Race Day 2 3P nebo 2P | Charger Race Day 2 3P nebo 2P | Charger XC | Rush XC |
Nastavení tlumení | Dálkové nebo na korunce | Dálkové nebo na korunce | Dálkové nebo na korunce | Dálkové nebo na korunce |
Pružení | DebonAir+ | DebonAir+ | DebonAir+ | DebonAir+ |
Rozměr kol | 29" | 29" | 29" | 29" |
Zdvih | 110mm, 120mm | 100mm, 110mm, 120mm | 100mm, 110mm, 120mm | 100mm, 110mm, 120mm |
Offset | 44mm (29") | 44mm (29") | 44mm (29") | 44mm (29") |
DMOC | 31.174 Kč | 1.199 € | - |
24.414 Kč | 939 € |
- |
Když si nasadíte startovní číslo, právě tato vidlice je tím, co potřebujete. SID SL navazuje na odkaz neuvěřitelně lehkých XC vidlic, které jsou určeny pro ty nejtěžší závody. Kromě toho, že jsme odstranili každý gram, který šlo, přidali jsme nové tlumení s třemi polohami komprese (3P). Zvolte plně Zamčenou pro nálož wattů, Otevřenou polohu pro nálož nerovností a polohu Pedal pro účinnou trakci při technicky náročných výstupech. Hmotnost vidlice SID SL je sice malá, ale její síla spočívá v konstrukci a vylepšení vnitřností k dosažení větší odolnosti, nyní k dispozici i se zdvihem 110 mm. Jak říkají na závodech Světového poháru v Leogangu: Wunderbar!
Cross-country chrti... vidíme vás. Vy jste důvodem, proč je SID SL Ultimate nejlehčí XC vidlicí na trati. Ale váha nemá smysl bez výkonu a odolnosti světové třídy. SID SL má nové tlumení Charger Race Day 2 s třemi polohami nastavení komprese (3P) - tuhou uzamčenou, poddajnou otevřenou a efektivní pro šlapání, vše na vyžádání pro každý centimetr závodní tratě.
SPECIFIKACE
Tlumení: Charger Race Day 2 (SID Ultimate Charger Race Day 2 je nejlehčí tlumení na trhu, strojově vyfrézovano pro snížení hmotnosti; SID Select+ Charger Race Day 2 má stejnou výkonnost tlumení jako Ultimate, bez dodatečného obrábění)
Nastavení tlumení: Dálkové ovládání nebo nastavení na korunce
Pružení: DebonAir+
Rozměr kol: 29”
Zdvih: 100 mm, 110 mm (sada pro změnu zdvihu k dispozici)
Offset vidlice: 44 mm (29”)
Hmotnost: 1 352 g (zdvih 110 mm, offset 44 mm)
DMOC: 28.054 Kč | 1.079 €
SID SL ULTIMATE | SID SL SELECT+ | SID SL SELECT | SID SL | |
Tlumení | Charger Race Day 2 3P nebo 2P | Charger Race Day 2 3P nebo 2P | Charger XC | Rush XC |
Nastavení tlumení | Dálkové nebo na korunce | Dálkové nebo na korunce | Dálkové nebo na korunce | Dálkové nebo na korunce |
Pružení | DebonAir+ | DebonAir+ | DebonAir+ | DebonAir+ |
Rozměr kol | 29" | 29" | 29" | 29" |
Zdvih | 100mm, 110mm | 100mm, 110mm | 100mm, 110mm | 100mm, 110mm |
Offset | 44mm (29") | 44mm (29") | 44mm (29") | 44mm (29") |
DMOC | 28.054 Kč | 1.079 € | - |
21.294 Kč | 819 € |
- |
Moderní cross-country klade na odpružení nemožné úkoly - čistou účinnost pro stoupání a nekonečný zdvih pro sjezdy. Nemožné? SIDLuxe to tak nevidí.
Nejnovější SIDLuxe je vybaven novým tlumením s třemi polohami komprese (3P) spolu s existujícím systémem s dvěma polohami (2P). Obě možnosti nabízejí tuhou Uzamčenou polohu, kterou závodníci potřebují pro starty a sprinty, a také poddajnou Otevřenou polohu pro sjezdy. Nová konfigurace 3P má také efektivní polohu Pedal pro zdolávání technických stoupání a singletracku. Tlumení vysokorychlostní komprese je také vylepšeno o okamžité upuštění a odezvu při jízdě v nejtěžším sjezdu na trati. Víte, to místo na trati, kde vás pozorují všichni diváci.
Dříve jste museli obětovat účinnost šlapání kvůli trakci a pohodlí. SIDLuxe nezná kompromisy. Jeho nový tlumič s třemi polohami (3P) vám umožní nastavit odpružení pro jakýkoli terén na stezce nebo závodní trati, dokonale doplňující vidlice SID nebo SID SL.
SIDLuxe stále disponuje tuhou Uzamčenou polohou, která byla ověřena v závodech Světového poháru při startech a sprintech. Má také plně aktivní Otevřenou polohu, která zvládne každou trať od Mont-Sainte-Anne až po Houffalize. Nyní však byl doplněn o polohu Pedal uprostřed, která dokonale kombinuje trakci a efektivitu pro technické výšlapy a nerovné traily.
SIDLuxe je jediný tlumič zadního odpružení, který se může vyrovnat tempu závodu Světového poháru v cross-country. Když vás neočekávané nerovnosti překvapí, jeho nový systém tlumení vysokorychlostní komprese reaguje rychleji, než si dokážete představit.
Zvýšili jsme průtok oleje, aby tlumení vysokorychlostní komprese reagovalo rychleji, když narazíte na neočekávané turbulence. Toto citlivé tlumení vysokorychlostní komprese je aktivní jak v poloze Otevřeno, tak v poloze Pedal. Soustřeďte se na dohonění jezdce na trati před vámi a nechte nastavení svého zadního odpružení stranou.
S větším průtokem oleje přichází potřeba větší odolnosti proti zmáčknutí tlumiče na doraz. RockShox proto připravil vyšší, zužující se “nárazník” dorazu pro odpouštějící tlumení při dosažení plného zdvihu, což poskytuje nekonečný pocit a více kontroly v chaotickém terénu.
Rychlé sprinty, náročné sjezdy a úseky singletrailů ve vysoké rychlosti - SIDLuxe Ultimate je postaven pro to vše. Jeho nové třípolohové (3P) XC tlumení vám poskytuje účinnost, když ji potřebujete a zdvih, když ho potřebujete, s polohami Otevřeno, Pedal a Uzamčeno. SIDLuxe je jediný superlehký zadní tlumič, který se dokáže postavit tváří v tvář vaší oblíbené vidlici SID.
SPECIFIKACE
Tlumení: RL, RLR (SIDLuxe Ultimate je nejlehčí tlumič RockShox, strojově vyfrézován pro snížení hmotnosti; SIDLuxe Select+ má stejnou výkonnost tlumení jako Ultimate, bez dodatečného obrábění)
Nastavení tlumení: Dálkové ovládání nebo nastavení páčkou na tlumiči
Pružení: DebonAir, SoloAir
Hmotnost: 246 g (190x45 oko-oko, Standard-Standard)
DMOC: 14.014-15.834 Kč | 539-609 €
RockShox důkladně spolupracoval s těmito značkami, aby identifikovali perfektní naladění, které nejlépe doplňuje kinematiku jejich rámu. Tato nabídka není vyčerpávající, ale je sbírkou nejpopulárnějších požadavků.
Modely kol:
BMC Fourstroke (2021+)
Canyon Lux TR (2022+)
Mondraker F-Podium (2020+)
Mondraker F-Podium DC( 2022+)
Santa Cruz Blur (2022+)
Santa Cruz Blur TR (2022+)
Specialized Epic Evo (2021+)
Transition Spur (2020+)
Trek TopFuel 2020-2022
SIDLUXE ULTIMATE | SIDLUXE SELECT+ | |
Tlumení | RL, RLR | RL, RLR |
Nastavení tlumení | Dálkové nebo páčkou | Dálkové nebo páčkou |
Pružení | DebonAir, SoloAir | DebonAir, SoloAir |
DMOC | 14.014-15.834 Kč | 539-609 € | - |
Grip Shift změnil odvětví horských kol, započal revoluci a nyní inspiroval naše nejnovější dálkové ovládání odpružení. S elegantním nízkoprofilovým designem nabízí nový TwistLoc Ultimate jezdcům lepší kompatibilitu s teleskopickými sedlovkami a čistší kokpit. S možností texturovaného nebo hladkého gripu (rukojeti) a rovného nebo zakřiveného vedení lanek, TwistLoc Ultimate umožňuje nastavení odpružení na dlani vaší ruky.
Třípolohové tlumení Charger Race Day 2 - každý detail zdokonalen, každý gram navíc odstraněn; je to nejlehčí vysoce-výkonní tlumení RockShox. Lehkost. Rychlost. Výkon. Stupně vítězů. Toto tlumení 3P nabízí tři polohy komprese: Otevřeno, Pedal nebo pevnou Uzamčeno.
Tlumení Charger Race Day 2 s dvěma polohami - každý detail zdokonalen, každý gram navíc odstraněn; je to nejlehčí vysoce-výkonní tlumení. Lehkost. Rychlost. Výkon. Stupně vítězů. Tonto tlumení 2P nabízí dvě polohy komprese: Otevřeno nebo pevnou Uzamčeno.
Vyhlazte si cestu na stupně vítězů s novým třípolohovým (3P) systémem tlumení s polohami Otevřeno, Pedal a pevnou Uzamčeno. Vyberte si buď páčku 3P nebo dálkové ovládání 3P.
Vyhlazte si cestu na stupně vítězů s dvoupolohovým (2P) systémem tlumení s polohami Otevřeno a pevnou Uzamčeno. Vyberte si buď páčku 2P nebo dálkové ovládání 2P.