Novinky RockShox: Nové funkce pro Flight Attendant, tlumič Deluxe a barevné varianty vidlic Electric Red

Když se inovace setkává se stupni vítězů

Nino Schurter svým rekordním 34. vítězstvím ve Světovém poháru opět potvrdil, proč je považován za největšího z největších, GOAT. Zároveň šlo ale i o důležitý milník pro technologické inovace. Tento závod se totiž stal premiérou systému Flight Attendant ve Světovém poháru – a už po pátečním XCC přišel Nino s nápadem: chtěl funkci, která by udržela systém Flight Attendant ve stavu LOCK pro explozivní start, a následně by se automaticky přepnula zpět do režimu Auto, aby se mohl plně soustředit jen na závod.

Softwarový inženýr RockShoxu Grant Rudd se do toho pustil hned v sobotu večer – s pizzou v jedné ruce a kódem v druhé. Výsledkem byla nová funkce, která Ninovi umožnila nastavit systém tak, aby se po startu automaticky přepnul do režimu Auto, buď po uplynutí předem daného času, nebo po přejetí určité velikosti terénní nerovnosti – a to vše bez jakéhokoli dalšího zásahu jezdce. První testování proběhlo v jednu ráno v tichých ulicích Lenzerheide a v neděli ráno už měl Nino nový firmware na kole. Funkce “Launch Control” tak měla svou závodní premiéru pouhých pár hodin po svém vzniku.

Výsledek? Naprosto plynulý výkon, dominance na trati a historické vítězství.

„První šlápnutí je klíčové. Launch Control mi dovolí jet naplno hned ze startu, aniž bych musel myslet na odpružení.“
– Nino Schurter
 

Možnosti ze Světového poháru pro všechny jezdce

Zkušenosti ze závodů Světového poháru posouvají vývoj dál a přináší reálné výhody všem, jak novým, tak stávajícím majitelům systému Flight Attendant. Co začalo jako závodní nástroj, se proměnilo ve skutečný game-changer pro jezdce všech úrovní. Nejnovější aktualizace přináší tři nové funkce:

  • Launch Control umožňuje nastavit systém Flight Attendant do režimu Lock pro maximální efektivitu a rychlost při závodních startech. Dostupné pro jezdce od 12. srpna.
  • Update Fork-Only (pouze vidlice) přináší Flight Attendant i pro hardtaily, bez potřeby zadního tlumiče. Dostupné pro jezdce od 10. dubna.
  • Přizpůsobitelný režim Auto umožňuje deaktivovat režim Pedal pro větší kontrolu při výjezdech a sjezdech. K dispozici jsou i možnosti „Lock Disabled“ (deaktivovat uzamčenou polohu) a „Fork Lock Disabled“ (deaktivovat uzamčenou polohu vidlice). Dostupné pro jezdce od 12. srpna.

 

Aktualizace: Co je Launch Control?

Launch Control nastaví odpružení Flight Attendant do režimu LOCK – tedy uzamčeného stavu – pro maximální efektivitu při startu. Poté se systém automaticky přepne zpět do režimu Auto. Buď po uplynutí předem nastaveného času, nebo po přejetí nerovnosti, podle toho, co nastane dřív. Aktualizace je dostupná pro jezdce od 12. srpna.

Poznáte, že je Launch Control aktivní, když všech pět LED diod bliká červeně.

Kdy použít Launch Control?

OPTIMALIZACE STARTU
Nastaví a udrží odpružení v uzamčené poloze pro maximální přenos síly hned od startovní čáry.

BEZ POTŘEBY ZÁSAHU
Po aktivaci přes AXS ovladač nebo tlačítko + na řídící jednotce vidlice už není třeba žádný další zásah během startu. Stačí aktivovat a jet.

NASTAVENÍ PODLE POTŘEBY
Nastav si čas vypnutí a citlivost na nerovnosti přesně podle svých potřeb a přejdi zpět do režimu Auto podle toho, co ti vyhovuje.

 

Aktualizace: Efektivita hardtailu na nové úrovni

Když se závodníci rozhodnou pro hardtail, volí maximální efektivitu a přenos síly, ale stále potřebují pohodlí a kontrolu předního odpružení. A právě v tomto spojení efektivity a kontroly systém Flight Attendant vyniká.

Původně bylo potřeba mít pro fungování Flight Attendant vidlici i tlumič s tímto systémem a měřič výkonu nebo senzor šlapání do pedálů. S novou aktualizací Fork-Only (pouze vidlice) se Flight Attendant přizpůsobí i hardtailům – a konečně mizí dilema, jaké kolo vzít na daný typ trati. Jezdec tak získá to nejlepší z obou světů: lehký hardtail s maximálním přenosem síly v režimu Lock a pohodlím a kontrolou v režimech Pedal a Open.

Tato aktualizace míří i na kola jako Specialized Epic World Cup, kde společně vyvinutý tlumič SIDLuxe WCID Ultimate přináší efektivitu hardtailu s jemným dávkováním poddajnosti. A to vše v ultralehkém balení. Aktualizace je dostupná pro jezdce od 10. dubna.

 

Aktualizace: Režim Auto - nová nastavení

Měj plnou kontrolu nad systémem Flight Attendant prostřednictvím aplikace SRAM AXS, kde si vše přizpůsobíš do posledního detailu. Nechceš, aby se vidlice nebo celý systém (vidlice i tlumič) přepínal do uzamčené polohy Lock během jízdy v Auto režimu? Jednoduše aktivuj možnost Fork Lock Disabled (deaktivace možnosti uzamčení vidlice) nebo Lock Disabled (deaktivace možnosti uzamčení systému).

Nejnovější přidaná funkce v aplikaci – Pedal Disabled – umožňuje omezit systém v Auto režimu pouze na polohy Open a Lock. Aktualizace je dostupná pro jezdce od 12. srpna.

Auto režim s deaktivovanou polohou Pedal

Proč by někdo chtěl vypnout režim Pedal?

Například trail a enduro jezdci často chtějí, aby přední vidlice zůstala co nejvíce konzistentní v terénu. Deaktivace polohy Pedal znamená, že vidlice zůstane většinu času otevřená, což přináší trakci a pohodlí při stoupání i sjezdech, a přepne se do uzamčené polohy Lock jen v případech, kdy je třeba maximální efektivita – třeba na hladkých výjezdech.

Může se to hodit při rychlém přechodu mezi režimy Open a Lock během krátkého výjezdu, nebo při přesunech po šotolině. Některé XCC tratě vyžadují spíše jednoduchý on/off přístup ke kompresi. Anebo jde jen o osobní preference. Ať je důvod jakýkoli, volba je jednoduchá – otevři si aplikaci SRAM AXS a nastav si preferované nastavení pro Auto režim podle sebe.

 

Upgrade Kity Charger Race Day 2 Flight Attendant

Nový Charger Race Day 2 Flight Attendant Upgrade Kit ti dává naprostou kontrolu, protože umožňuje přestavbu tvé vidlice SID nebo SID SL na elektronický tlumicí systém s automatickým třípolohovým nastavením komprese – Open (odemknutá), Pedal, Lock (uzamčená). S nejnovějšími funkcemi Flight Attendantu tento kit promění každý hardtail v chytré kolo s adaptivním odpružením, které se přizpůsobí každé situaci, od maximálních XC sprintů po maratonské výzvy.

VLASTNOSTI

  • Umožňuje upgrade všech vidlic SID a SID SL modelových let 2021–2024 (generace C1–D1)
  • Fork-Only update přináší Flight Attendant i pro hardtaily
  • Elektronická tlumicí jednotka Charger Race Day 2 Flight Attendant nabízí třípolohové nastavení komprese (Open/Pedal/Lock) s nezávisle nastavitelným odskokem
  • Pro plnou funkčnost systém vyžaduje vidlici s Flight Attendantem a AXS senzor šlapání nebo wattmetr. Volitelně lze přidat další AXS komponenty pro ještě vyšší přesnost a propojení.
  • Součástí balení je tlumicí jednotka Charger Race Day 2 Flight Attendant pro SID nebo SID SL, SRAM baterie a nabíječka
  • Dop. MOC: 16 874 KČ | 649 €

 

PŘEJÍT NA FLIGHT ATTENDANT >>>

 

Nový Tlumič Deluxe

PŘESNOST. NÍZKÁ HMOTNOST. KONTROLA.

Deluxe nabízí kompletní balíček: jednokomorový tlumič bez expanzní nádoby, který přináší všechny možnosti ladění pro precizní jízdní výkon, nízkou hmotnost a kontrolu dorazu při agresivním stylu jízdy. Díky nezávislému nastavení nízkorychlostní komprese si každý jezdec může vyladit chování modelu Deluxe Ultimate přesně podle svého stylu jízdy.

 

Deluxe Ultimate

  • NOVÉ méně utlumené nastavení komprese umožňuje jemné doladění ideální rovnováhy mezi efektivitou při šlapání a schopnostmi ve sjezdech
  • Model Ultimate nabízí nezávislé nastavení nízkorychlostní komprese (Low Speed Compression) a nízkorychlostního odskoku (Low Speed Rebound), spolu se snadno ovladatelnou páčkou mezi polohami otevřeno (Open) a tvrdá/uzamčeno (Firm/Lock)
  • NOVÉ charakteristické barevné provedení polepů Electric Red
  • NOVÝ systém dorazu se zaměřuje na otevřenější projev tlumení i vzduchové pružiny – výsledkem je lepší kontrola a odstranění nežádoucích zvuků
  • Maximalizuj úsilí testování a ladění díky konzistentnímu „pocitu“ mezi modely Deluxe Ultimate, Deluxe Select+ a Deluxe Select při stejném naladění
  • Vzduchová komora DebonAir+ Linear XL nabízí široké možnosti ladění v kompaktním provedení

 

 
  DELUXE ULTIMATE DELUXE SELECT+ DELUXE SELECT
Tlumení RCT RL, RT R
Vzduchová komora DebonAir+ Linear XL DebonAir+ Linear XL DebonAir+ Linear XL
Hmotnost 313 g 313 g 317 g
Dop. MOC 10 875 KČ | 435 € - -

 

IKONICKÝ STYL V BARVĚ ELECTRIC RED

Červená představuje rychlost, sílu a intenzitu závodů – a vidlice v červené barvě je vždy nepřehlédnutelná. Od roku 1989 hraje červená klíčovou roli v DNA značky RockShox, od ikonického loga až po nespočet vítězství na mistrovství světa s vidlicemi BoXXer.

Nyní se tato červená barva rozšiřuje napříč celou řadou Signature Series, jak u vidlic, tak u zadních tlumičů. Řada Ultimate tak dál nese odkaz závodního dědictví RockShox a přináší špičkový výkon v odvážné barvě Electric Red. Pro každého jezdce.

  • NOVÝ charakteristický barevný odstín Electric Red k dispozici u vidlic Rudy, SID, SID SL, Pike, Lyrik, ZEB, a BoXXer Ultimate
  • NOVÝ odstín Electric Red i pro vidlice Ultimate Flight Attendant: SID, SID SL, Pike, Lyrik, a ZEB
  • NOVÉ polepy v barvě Electric Red jsou součástí balení tlumičů SIDLuxe, Deluxe, Super Deluxe, Vivid, a Vivid Coil Ultimate

 

PŘEJÍT NA ROCKSHOX >>>

© 2000-2025 Všechna práva vyhrazena, Cyklo Žitný, s.r.o. | Zásady cookies